Urządzenie posiada wbudowaną pamięć, w której można zapisać do 10 000 kodów.
HD-KER20 to kompaktowa szuflada kasowa cechująca się elegancją.
Wykonana z solidnej i mocnej stali co zapewnia wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Kody kreskowe to znany na całym świecie system reprezentowania danych, które mogą być odczytane za pomocą skanera. Od momentu swojego wynalezienia w latach 70-tych XX wieku, stały się nieodłącznym elementem wielu sektorów gospodarki, takich jak handel detaliczny, przemysł, logistyka, opieka zdrowotna i wiele innych.
Kod kreskowy składa się z szeregu pasków i przestrzeni o różnej szerokości, które reprezentują numery i inne dane. Czytane są za pomocą skanera kodów kreskowych, który interpretuje te paski i przestrzenie jako tekstowe lub numeryczne dane.
W tym artykule omówimy:
UPC, czyli Universal Product Code, to pierwszy standard kodu kreskowego zaprojektowany do śledzenia i identyfikacji produktów. Wprowadzony został w supermarketach w USA i Kanadzie w 1973 roku, z myślą o usprawnieniu obsługi klientów i gromadzeniu danych w punktach sprzedaży.
UPC został opracowany w Stanach Zjednoczonych w latach 70-tych XX wieku przez George'a Laurera, pracującego dla IBM. Głównym celem stworzenia tego systemu było usprawnienie procesu sprzedaży i zarządzania zapasami w sklepach.
Standaryzacją kodów kreskowych zajmowały się organizacje UCC (Uniform Code Council, Inc.) w USA oraz ECCC (Electronic Commerce Council of Canada). W obliczu rosnącej globalizacji rynku i konieczności unifikacji oznaczeń standardu UPC oraz konkurencyjnego EAN w 2005 roku powyższe organizacje weszły w skład globalnej organizacji GS1, a kodu UPC i EAN zostały ujednolicone jako GTIN, czyli Global Trade Item Number.
W chwili obecnej w użytku stosowane są dwa rodzaje kodów numerycznych UPC:
Kody UPC umożliwiają szybkie i precyzyjne przetwarzanie danych na temat produktów, takich jak cena, nazwa produktu, producent itp., co znacznie przyspiesza proces sprzedaży i pomaga w efektywnym zarządzaniu zapasami.
Kod UPC składa się z dwunastu cyfrowych symboli: pierwsze sześć to unikalny identyfikator firmy, następne pięć to numer produktu, a ostatnia cyfra to cyfra kontrolna, służąca do weryfikacji poprawności kodu.
Symbol jest reprezentowany jako sekwencja dwóch linii i dwóch przerw. Każda taka sekwencja obejmuje siedem jednostek szerokości. Grubość linii i przerw może wynosić 1, 2, 3 lub 4 jednostki szerokości, co daje łącznie 20 możliwych kombinacji. Połowa z nich jest używana do lewej, nieparzystej części kodu, a druga połowa do prawej, parzystej części. Znaki po lewej stronie zaczynają się zawsze od przerwy, a te po prawej - od linii.
W systemie UPC-A, każdy znak jest przedstawiony za pomocą sekwencji siedmiu bitów (modułów), które są kodowane jako zestaw linii i przerw występujących na przemian. Linie ochronne służą do oddzielania dwóch grup po sześć cyfr każda i dzielą kod na część lewą i prawą. Taka struktura kodu pozwala na skanowanie w dowolnej orientacji.Z kolei cały kod skałada się 95 bitów.
Struktura 12-cyfrowego kodu UPC jest następująca
Kod UPC-E jest skróconą wersją kodu UPC-A, gdzie nadmiar zer został wyeliminowany, dzięki czemu może być stosowany zamiennie w sytuacji gdy na opakowaniu pełny kod UPC-A nie zmieścił by się. W kodzie UPC-E, podobnie jak w kodzie UPC-A, pierwsza cyfra jest oznaczeniem systemu numeracji, ostatnia cyfrą kontrolną. W kodzie tym nie ma pola ochronnego, a pierwsze 3 cyfry (po oznaczeniu systemu numeracyjnego) stanowią kod producenta, kolejne trzy cyfry prezentują kod produktu.
Jak już wcześniej wyjaśnilismy pierwsza cyfra kodu UPC stanowi oznaczenie systemu nuemracji i jest nazywana również prefiksem. To liczbowe przedstawienie informuje nas z jakiego rodzaju produktem mamy do czynienia.
Ostatnia cyfra w kodzie UPC to cyfra kontrolna, która służy do sprawdzenia poprawności odczytu kodu kreskowego. Cyfrę kontrolną oblicza się w następujący sposób:
Przykład: Mamy kod 03600029145X, gdzie X oznacza cyfrę kontrolną, X zostaje wyliczone w następujący sposób: Suma cyfr znajdujących się w miejscach nieparzystych (0+6+0+2+1+5 = 14) jest mnożona przez 3 (14 × 3 = 42), następnie dodawane są cyfry znajdujące się na miejscach parzystych – (42+3+0+0+9+4 = 58), obliczana jest wartość modulo 10 (58%10 = 8), a następnie wynik odejmowany jest od 10 (10 – 8 = 2). Obliczamy po raz kolejny modulo 10 (2%10 = 2). Suma kontrolna ma wartość 2.
Kod UPC (Universal Product Code) jest powszechnie stosowany na całym świecie, zwłaszcza w sektorze handlu detalicznego, do identyfikacji produktów. Oto kilka konkretnych zastosowań:
Poniżej przedstawiamy Państwu listę polecanych przez nas czytników kodów kreskowych i QR, które bez problemu poradzą sobie z odczytem kodu UPC. Skanery dostępne są w naszym sklepie internetowym HDWR.
Z powyższego artykułu dowiedzieliśmy się czym jest kod UPC i jak wygląda jego struktura. Przybliżyliśmy również jego zastosowanie. Dzięki temu widzimy, jak dużą rolę kod ten odegrał w historii kodów kreskowych. Można by powiedzieć, że od niego wszystko się zaczęło. Ciężko sobie wyobrazić, jak wyglądał by dzisiejszy świat bez oznaczeń służących do identyfikacji towarów, jakimi są kody kreskowe. Na tych małych graficznych symbolach opiera się dzisiaj wiele różnych branż.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Ustawienia".
Więcej o plikach cookies przeczytasz w naszej Polityce prywatności.
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Zaznacz wszystko
Niezbędne do działania strony
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Funkcjonalne
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Analityczne
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Analityczne dostawcy oprogramowania
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Marketing
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.