0,00 zł

Rejestratory czasu pracy do profesjonalnej ewidencji godzin pracy

Rejestratory czasu pracy to urządzenia służące do łatwego i szybkiego ewidencjonowania czasu pracy pracowników poprzez rejestrację daty, godziny oraz rodzaju zdarzenia. Pozwalają na zapisanie aż kilkudziesięciu tysięcy logowań w pamięci urządzenia, co wystarcza na minimum kilkadziesiąt dni ciągłej pracy. Urządzenia te jest łatwe w obsłudze i gotowe do użytku od razu po podłączeniu. Mogą okazać się szczególnie przydatne dla firm, które mają duży personel i wymagają szczegółowego monitorowania godzin pracy.

Do czego służy rejestrator czasu pracy?

Rejestrator czasu pracy to bardzo praktyczne i przydatne urządzenie służące do monitorowania czasu pracy pracowników. Za pomocą takiego urządzenia można zarejestrować godzinę przyjścia oraz wyjścia pracownika, a także mieć wgląd na czas wykonywanej pracy. Dodatkowo rejestrator czasu pracy z powodzeniem można wykorzystać jako urządzenie służące do zarządzania dostępem do poszczególnych budynków. Tego rodzaju sprzęt polecany jest głównie dla firm zatrudniających dużą ilość osób, ponieważ w łatwy sposób umożliwia ewidencjonowanie czasu pracy. Bez problemu sprawdzi się jednak również i w małych firmach.

Czytnik godzin pracy posiada specjalne otwory montażowe z tyłu obudowy, a do zestawu załączone są zazwyczaj kołki i śruby, dzięki czemu można go zamontować w dowolnym miejscu, na przykład na ścianie w pomieszczeniu.

Ewidencja czasu pracy

W jaki sposób działa czytnik czasu pracy?

Rejestrator czasu pracy wbrew pozorom nie jest skomplikowanym urządzeniem. Do prawidłowego działania nie wymaga połączenia z siecią internetową, dzięki czemu można go użytkować w trybie offline. Natychmiastowa gotowość do pracy po uprzednim podłączeniu pod źródło zasilania, zapewnia wbudowane oprogramowanie. Urządzenie posiada wewnętrzną pamięć, w której przechowywane są wszystkie dane na temat ewidencji czasu pracy zatrudnionych pracowników.

Pobranie danych zgromadzonych w wewnętrznej pamięci rejestratora czasu pracy

Zegar czasu pracy oferuje dostęp do zapisanych w wewnętrznej pamięci danych w każdym momencie. Pobranie danych w formie raportu możliwe jest z poziomu urządzenia lub za pomocą zewnętrznego nośnika, takiego jak pendrive, który wystarczy podpiąć pod gniazdo USB urządzenia. Poza możliwością wygenerowania raportu dla wszystkich logowań użytkownik ma możliwość wygenerowania raportu dla danego pracownika lub wybranego okresu. Raport zapisuje się w formacie pliku Excel i zawiera wszystkie wybrane przez nas dane.

Elektroniczny rejestrator czasu pracy na kartę RFID

Rodzaje weryfikacji dostępu

Rejestratory czasu pracy, w zależności od modelu, mogą oferować trzy rodzaje weryfikacji dostępu służące do ewidencji czasu pracy. 

  • Rejestrator czasu pracy na odcisk palca - w rejestratorze dla każdego pracownika należy wprowadzić jego odciski palca, najczęściej jest to kciuk bądź palec wskazujący. Wówczas, pracownik po dotarciu do pracy jest zobowiązany niezwłocznie przyłożyć palec do skanera w rejestratorze, dzięki czemu godzina przyjścia zostanie automatycznie zapisana w wewnętrznej pamięci. W momencie wyjścia z firmy należy również przyłożyć palec, aby urządzenie poprawnie zapisało godzinę zakończenia pracy. Należy jednak pamiętać, że w przypadku zdecydowania się na ten rodzaj weryfikacji, musimy mieć pisemną zgodę pracownika.

Czytnik godzin pracy  na odcisk palca

  • Rejestrator czasu pracy na kartę - w zależności od modelu rejestrator może być wyposażony w technologię RFID. Dzięki temu możliwe jest zapisywanie godziny przyjścia i wyjścia za pomocą dedykowanej karty RFID o częstotliwości 125 kHz. Karta powinna posiadać przypisany do danego pracownika unikatowy numer. Pracownik w momencie pojawienia się w pracy, przykłada kartę w oznaczone symbolem RFID miejsce, a godzina przyjścia zostaje zapisana. Analogicznie, po zakończonej pracy należy wykonać tę samą czynność.

Rejestrator wejść wyjść na kartę RFID

  • Numer PIN - istnieje również możliwość nadania unikatowego numeru dla każdego pracownika. Wówczas pracownik po przyjściu do pracy i podczas wyjścia, loguje się na rejestratorze za pomocą PINu składającego się z cyfr

Powyższe rodzaje weryfikacji można wykorzystać również do zarządzania dostępem do poszczególnych budynków bądź pomieszczeń.

Jakie dodatkowe funkcje mogą posiadać systemy rejestracji czasu pracy?

Urządzenia służące do ewidencji godzin pracy wyposażone są często w wyświetlacz, na którym widzimy aktualną datę i godzinę. Niektóre modele informują użytkownika o poprawnym zapisaniu godziny przyjścia i wyjścia.

Poza tymi standardowymi cechami, rejestratory czasu pracy mogą posiadać dodatkowe funkcje i różnego rodzaju rozszerzone wersje.

W ofercie sklepu HDWR znajdą Państwo modele, posiadające dodatkowo WiFi, WEB oraz P2P, czyli model komunikacji w sieci komputerowej, w którym wszystkie węzły sieci są równorzędne i mogą się ze sobą bezpośrednio komunikować i wymieniać dane. Ponadto oferujemy rejestratory wyposażone w dodatkową baterię, co pozwala na pracę bez konieczności podłączenia zasilania przez nawet 4 godziny. Użytkownikom, którzy chcieliby wykorzystywać rejestrator czasu pracy jako urządzenie do zarządzania kontrolą dostępu do poszczególnych pomieszczeń, polecamy modele oferujące IC Wiegand, czyli układ scalony przeznaczony do komunikacji pomiędzy urządzeniami, takimi jak czytniki i przyciski, a systemami kontroli dostępu.

Obsługa rejestratora czasu pracy w pigułce

Chcesz się dowiedzieć, jak wygląda obsługa rejestratora czasu pracy i jak to działa? Interesuje Cię jakie funkcje może pełnić czytnik godzin pracy? Jesteś ciekaw, w jaki sposób dodać pracowników, wybrać ich sposób logowania, dokonać zmian czy wygenerować raport obecności pod koniec miesiąca?

Jeżeli odpowiedź, na którekolwiek z tych pytań brzmi "TAK", koniecznie obejrzyj poniższy film, w którym obszernie wyjaśniamy zagadnienia konfiguracji, funkcji, generowania raportów i tak dalej.

 
 
 
 
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium